Kalendar 2022



Kosmetologi atau Estetika.

Apabila anda berfikir tentang menghadiri Kursus Kecantikan, kemungkinan kosmetologi dan estetika adalah dua program pertama yang terlintas dalam fikiran. Ada sebab yang baik untuk anda berfikir begitu! Menurut Biro Statistik Tenaga Kerja, kerjaya dalam bidang kosmetologi dan estetika telah berkembang merata lebih cepat sejak tahun 2018. Ramai pelajar/peserta kami yang berpotensi tertanya-tanya apa perbezaan antara kosmetologi dan estetika. Walaupun terdapat beberapa persamaan antara apa yang dilakukan oleh ahli kosmetik dan apa yang dilakukan oleh pakar kecantikan, bidang ini sebenarnya sangat berbeza. Tetapkan diri anda sebagai pakar kosmetologi atau pakar estetika bagi menonjolkan kecantikan untuk orang lain. Tenaga pengajar yang mempunyai pengalaman lebih 20 tahun di D'Village Spa Beauty Academy sedia membantu anda mengasah teknik anda dan belajar bagaimana mengubah minat anda menjadi sumber pencarian yang bermanfaat. Temui pelbagai keistimewaan akademi kecantikan kami di Taman Cheng, Baru Melaka, Malaysia hari ini. MELANGKAUI PERMULAAN DENGAN ASAS Lihat apa yang boleh anda lakukan dengan mengikuti kursus kecantikan dari D'Village Spa Beauty Academy. Sama ada matlamat anda adalah memiliki salun atau melakukan rawatan spa di resort, mencari kerjaya dalam bidang kecantikan yang anda gemari semuanya bermula dengan program yang lengkap. Bekerja dengan spa berkualiti tinggi atau produk salun, pelajar perlu memperoleh kemahiran teknikal dan Sijil Pencapaian untuk menjadi seorang profesional berlesen. Anda akan mengikuti kursus di kelas, bekerja pada pelanggan dan banyak lagi. Sekiranya anda tidak pasti program mana yang harus diikuti, teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perbezaannya! Sila baca mengenai KOSMETOLOGI dan ESTETIKA
Hetalia: Axis Powers - Taiwan

Penjagaan AM Rawatan Muka_Kaedah Rawatan

Mencuci muka di salon atau lebih dikenali sebagai kaedah facial menjadi kesukaan semua orang tidak kira lelaki dan wanita. Setelah berpenat lelah bekerja, ia menjadi agenda sebulan sekali yang sangat menyeronokkan. Dewasa ini terdapat banyak jenis facial sehingga menimbulkan kekeliruan yang mana harus di pilih. Teknik facial bagaimanapun tidak jauh berubah. Namun , teknologi menjadikan kaedah facial lebih selamat, bersih dan memberi manfaat terhadap kulit wajah. Faktor kebersihan tetap menjadi keutamaan bagi mengelak sebarang jangkitan daripada orang lain. Justeru semua peralatan seperti sponge atau tuala muka yang digunakann perlu bersih dan bebas kuman. Urutan muka yang efektif juga menjadikan raut wajah kekal cantik dan tidak mudah berkedut.

Facial Biasa
Facial biasa adalah untuk pembersihan kulit yang tidak banyak bermasaalah. Facial jenis ini menggunakan pencuci muka yang lembut, stim, topeng, sedutan pada kulit menggunakan mesin penyedut dan diakhiri dengan pemakaian pelembab atau pelindung matahari. Proses mencuci seperti ini baik bagi meningkatkan perjalanan darah pada kulit muka, membuang kekotoran dan menjauhkan kelenjar sebum yang tersumbat. Ia menjadikan kulit bebas daripada ancaman biji-biji putih, noda hitam dan juga jerawat.

Facial dan Vitamin C
Penambahan Vitamin C bertujuan memudahkan kulit dan meningkatkan pembaik pulih kulit.Vitamin C berfungsi sebagai anti oksidan dan juga mampu mencerahkan kulit. Teknik facial sama seperti biasa. Kulit di cuci dengan pencuci yang lembut, kekotoran akan dibuang diikuti pengewapan kulit, topeng muka dan sedutan. Akhir sekali vitamin C dititisdkan semasa pori-pori masih terbuka dan mampu menyerap dengan aktif.

Facial Glycolic
Teknik ini sesuai bagi masaalah jerawat yang serius. Asid Glycolic merupakan asid lembut yang boleh masuk ke dalam kulit untuk membunuh bakteria.Ia juga mampu mengurangkan kesan parut jerawat. Biasanya doktor akan mencadangkan penggunaan Gel Glycolic sebagai sapuan bagi mereka yang mempunyai masaalah jerawat yang serius. Gel yang boleh digunakan dirumah ini mampu bertindak sebagai facial lembut yang mencerahkan kulit.

Facial dengan anti oksidan
Anti Oksidan juga merupakan bahan penting bagi facial. Ia sesuai untuk kulit yang berpigmentasi. Biasanya anti oksidan jenis peptide di gunakan kerana ia sesuai bagi semua jenis kulit. Prosedur facialnya tetap sama.

Facial ionto phoresis
Facial jenis ini menggabungkan proses merangsang kulit dengan alat khas yang di namakan ionto phoresis machine. Alat ini menggunakan konsep getaran tinggi. Kelebihan ionto phoresis ialah lebih banyak vitamin atau anti oksidan dapat di tolak masuk ke dalam kulit kerana ia membuka pori-pori dengan lebih banyak lagi.

Microdermabrasion
Microdermabrasion merupakan facial yang agresif berbanding facial biasa. Prosedur teknik ini adalah lapisan kulit dikikis sama sekali. Selepas itu, kulit wajah di cuci dan di lembapkan. Alat microdermabrasion di gunakan bagi menyedut dan membuang lapisan kulit yang telah mati. Terdapat dua jenis microdermabrasion iaitu jenis kristal dan berlian. Microdermabrasion jenis kristal mempunyai agen berupa pasir halus yang akan mengikis sel mati pada kulit muka. Jenis berlian pula berupa pisau halus yang mampu mengikis lapisan pada kulit. Kelebihan peralatan mampu membersihkan, meningkatkan mutu dan merangsang kulit agar kulit baru dapat tumbuh dengan baik. Kaedah ini sesuai untuk sebulan sekali jika kulit bermasaalah. Jika kulit sudah pulih maka bolehlah di kurangkan kekerapannya kepada dua bulan atau tiga bulan sekali.

Facial Laser
Dewasa ini penggunaan laser giat di perkatakan. Kaedah ini mampu merangsang kulit dan membuatkan pigmentasi berkurangan. Laser yang tepat haruslah berpandu kepada jenis kulit dan masalah yang dihadapi seseorang. Jeragat dan pigmentasi memerlukan laser yang sesuai bagi meningkatkan kualiti kulit baru. Facial laser juga menjadi pilihan kerana ia mampu menghilangkan kedutan halus.

Suntikan pada wajah
Tidak dinafikan suntikan pada wajah merupakan sesuatu suntikan pada wajh merupakan sesuatu yang agak penting untuk menyerlahkan lagi wajah dan menjadikan seseorang tampak muda serta lebih cantik. Suntikan filler menjadi pilihan kerana ia cepat, mudah dan tiada sebarang kesan sampingan yang berbahaya. Begitu juga suntkan BTA dan placenta yang disukai.
Dewasa ini suntikan PRP di sarankan kerana ia menggunakan darah pesakit sendiri. Teknologi ini menggunakan darah yang diproses bagi diambil plasmanya yang sangat berguna kerana mengandungi stem sel yang hebat fungsinya.








Sertailah bersama kami dalam program 'REZEKI' melalui 'KECANTIKAN'

No comments :



Segala yang tercatat diatas adalah Hak Milik D'Village Spa N Beauty Academy