Kalendar 2022



Kosmetologi atau Estetika.

Apabila anda berfikir tentang menghadiri Kursus Kecantikan, kemungkinan kosmetologi dan estetika adalah dua program pertama yang terlintas dalam fikiran. Ada sebab yang baik untuk anda berfikir begitu! Menurut Biro Statistik Tenaga Kerja, kerjaya dalam bidang kosmetologi dan estetika telah berkembang merata lebih cepat sejak tahun 2018. Ramai pelajar/peserta kami yang berpotensi tertanya-tanya apa perbezaan antara kosmetologi dan estetika. Walaupun terdapat beberapa persamaan antara apa yang dilakukan oleh ahli kosmetik dan apa yang dilakukan oleh pakar kecantikan, bidang ini sebenarnya sangat berbeza. Tetapkan diri anda sebagai pakar kosmetologi atau pakar estetika bagi menonjolkan kecantikan untuk orang lain. Tenaga pengajar yang mempunyai pengalaman lebih 20 tahun di D'Village Spa Beauty Academy sedia membantu anda mengasah teknik anda dan belajar bagaimana mengubah minat anda menjadi sumber pencarian yang bermanfaat. Temui pelbagai keistimewaan akademi kecantikan kami di Taman Cheng, Baru Melaka, Malaysia hari ini. MELANGKAUI PERMULAAN DENGAN ASAS Lihat apa yang boleh anda lakukan dengan mengikuti kursus kecantikan dari D'Village Spa Beauty Academy. Sama ada matlamat anda adalah memiliki salun atau melakukan rawatan spa di resort, mencari kerjaya dalam bidang kecantikan yang anda gemari semuanya bermula dengan program yang lengkap. Bekerja dengan spa berkualiti tinggi atau produk salun, pelajar perlu memperoleh kemahiran teknikal dan Sijil Pencapaian untuk menjadi seorang profesional berlesen. Anda akan mengikuti kursus di kelas, bekerja pada pelanggan dan banyak lagi. Sekiranya anda tidak pasti program mana yang harus diikuti, teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perbezaannya! Sila baca mengenai KOSMETOLOGI dan ESTETIKA
Hetalia: Axis Powers - Taiwan

Langkah Demi Langkah Rawatan Lingkaran Gelap DiBawah Mata

Kepada usahawan kecantikan yang tiada kemahiran dan ingin mempraktikan kemahiran, ikuti langkah demi langkah ini yang boleh dijadikan panduan kepada pelanggan anda samaada dari rumah, secara bergerak dan juga salon kecantikan. .

Untuk itu, fail kecantikan kali ini menyediakan maklumat lebih lengkap tentang rawatan untuk mengatasi masalah lingkaran gelap di bawah mata.

Perkongsian Asas Ilmu Usahawan Kecantikan. Jom pelajari Langkah Demi Langkah Rawatan Lingkaran Gelap Bawah Mata

Langkah Pertama
Bersihkan solekan pada wajah dengan menggunakan pencuci wajah. Gunakan pencuci khas untuk mata ketika membersihkan solekan di bahagian mata. (boleh juga gunakan baby oil)


Langkah Kedua
Urut bahagian mata (teknik urutan mata) dengan menggunakan serum khas untuk mata selama lebih kurang 10 minit. Urutan ini dilanjutkan lagi dengan urutan menghilangkan lingkaran gelap dibawah mata.

Langkah Ketiga
Urutan dibahagian mata di teruskan lagi dengan urutan menggunakan mesin ultrasound. Mesin berfrekuensi ini membantu agar serum meresap dengan lebih cepat dan berkesan. Rawatan ini dilakukan selama lebih kurang 10 minit.



Langkah Keempat
Masker di letakkan di bahagian mata. Masker ini terlebih dahulu disejukkan di dalam peti sejuk untukmmendapatkan hasil yang lebih baik. Kandungan kolagen dan madu di dalam masker ini membantu untuk merawat masalah lingkaran dibawah mata dengan lebih berkesan. Rawatan ini mengambil masa selama 20 minit.



 
Langkah Kelima
Bersihkan wajah dengan span lembut selepas pemakaian masker pada wajah. Kemudian proses seterusnya akan diteruskan.




 
Langkah Keenam
Akhir sekali, sapukan serum mata dan lakukan urutan sekali lagi untuk melegakan mata. Urutan ini dilakukan selama 5 minit.

Sertailah bersama kami dalam program 'REZEKI' melalui 'KECANTIKAN'

No comments :



Segala yang tercatat diatas adalah Hak Milik D'Village Spa N Beauty Academy