Kalendar 2022



Kosmetologi atau Estetika.

Apabila anda berfikir tentang menghadiri Kursus Kecantikan, kemungkinan kosmetologi dan estetika adalah dua program pertama yang terlintas dalam fikiran. Ada sebab yang baik untuk anda berfikir begitu! Menurut Biro Statistik Tenaga Kerja, kerjaya dalam bidang kosmetologi dan estetika telah berkembang merata lebih cepat sejak tahun 2018. Ramai pelajar/peserta kami yang berpotensi tertanya-tanya apa perbezaan antara kosmetologi dan estetika. Walaupun terdapat beberapa persamaan antara apa yang dilakukan oleh ahli kosmetik dan apa yang dilakukan oleh pakar kecantikan, bidang ini sebenarnya sangat berbeza. Tetapkan diri anda sebagai pakar kosmetologi atau pakar estetika bagi menonjolkan kecantikan untuk orang lain. Tenaga pengajar yang mempunyai pengalaman lebih 20 tahun di D'Village Spa Beauty Academy sedia membantu anda mengasah teknik anda dan belajar bagaimana mengubah minat anda menjadi sumber pencarian yang bermanfaat. Temui pelbagai keistimewaan akademi kecantikan kami di Taman Cheng, Baru Melaka, Malaysia hari ini. MELANGKAUI PERMULAAN DENGAN ASAS Lihat apa yang boleh anda lakukan dengan mengikuti kursus kecantikan dari D'Village Spa Beauty Academy. Sama ada matlamat anda adalah memiliki salun atau melakukan rawatan spa di resort, mencari kerjaya dalam bidang kecantikan yang anda gemari semuanya bermula dengan program yang lengkap. Bekerja dengan spa berkualiti tinggi atau produk salun, pelajar perlu memperoleh kemahiran teknikal dan Sijil Pencapaian untuk menjadi seorang profesional berlesen. Anda akan mengikuti kursus di kelas, bekerja pada pelanggan dan banyak lagi. Sekiranya anda tidak pasti program mana yang harus diikuti, teruskan membaca untuk mengetahui lebih lanjut mengenai perbezaannya! Sila baca mengenai KOSMETOLOGI dan ESTETIKA
Hetalia: Axis Powers - Taiwan

Bahagian 3. Usahawanan


Cara Nak Bersaing Cara Sihat Dalam Bisnes
Kecanggihan gadget tidak dipersiakan apabila ramai individu termasuk pelajar dan suri rumah, tak kurang juga mereka yang mempunyai kerjaya menfaatkan setiap media sosial sebagai medium mempromosikan perniagaan online mereka. Pelbagai produk dari hujung rambut ke hujung kaki termasuk makanan, namakan saja pasti ada. Ada yang memulakan perniagaan online untuk mencari duit poket, untuk menambah pendapatan dan ada juga yang mengambil risiko untuk berhenti kerja demi melakukan perniagaan sepenuh masa. Tetapi dengan lambakan perniagaan online ini, dapatkah mereka bersaing?

STRATEGI PERMASARAN YANG EFEKTIF
Jika anda menjual pakaian, tudung dan beg tangan sudah tentu perniagaan ini sudah berlambak tumbuh bak cendawan selepas hujan tapi dengan cara permasaran yang efektif akan membuat anda memperoleh potential buyers yang banyak seperti bertukar review di Instagram atau membayar selebriti untuk mempromosi akaun Instagram perniagaan anda. Ramai sebenarnya artis yang melakukan service ini dan ianya ternyata berkesan kerana selebriti mempunyai peminat dan pengaruh mereka yang tersendiri. Selain itu, pemilik salon rambut dan kecantikan banyak juga akaun perniagaan ini turut membuat jualan murah apabila tiba musim perayaan bagi menaikan peratusan jualan mereka. Bagi yang terlibat dalam perniagan berkaitan fesyen ini mereka juga perlu peka dengan trend terkini kerana pembeli sememangnya mengikuti perkembangan fesyen dan ingin kekal up-to-date.

IDEA YANG SEGAR
Sebagai pembeli dan peniaga sendiri, anda sudah tentu mahukan sesuatu yang berbeza maka tak hairan lah kalau ada yang menjual makanan laut segar seperti udang karang atau lobster melalui Facebook seperti Lubuk Lobster yang turut mendapat liputan meluas dari program tv kerana kelainannya. Lobster segar diimport dari Australia dan mereka juga melakukan service penghantaran untuk menjamin lobster yang dihantar kepada pelanggan adalah segar. Selain itu juga terdapat peniaga yang mengusahakan perniagaan aiskrim di Instagram dikenali sebagai Pops Malaya. Kelainan yang ditampilkan dari Pops Malaya juga turut menarik pihak media untuk membuat liputan. Dihasil mengunakan jus buah buahan segar, pelbagai perisa, kurang manis dan tanpa pengawet sudah tentu sekali berita baik bagi peminat aiskrim. Kini Pops Malaya juga menjadi vendor di pelbagai butik online untuk meluaskan lagi perniagaan mereka.

KUALITI SERVICE YANG MESRA DAN TELUS
Walaupun barangan yang dijual adalah trendy, bilangan followers yang ramai juga tak menjamin kenaikkan jualan yang jika penjual online ini tak memberikan layanan hanya memastikan beberapa perkara sebelum urusan jual beli dibuat. Tak kurang ada juga peniaga yang memarahi pelanggan kerana bertanyakan soalan. Mungkin perkara begini nampak remeh tetapi pembeli yang mendapat layanan mesra mungkin saja menjadi pelanggan setia anda dan menyebarkan mutu perkhidmatan anda yang baik kepada kawan kawan mereka. Kita faham, ada kalanya peniaga mungkin penat melayan kerenah pembeli yang mengajukan pelbagai soalan tapi ingat lah peniagaan ini adalah pintu rezeki dan pembeli anda itu lah punca rezeki anda jadi tak salah sekiranya mereka mendapat layanan yang baik, yang mesra kepada pembeli mereka. Ada juga pembeli yang berang apabila diberi layanan dingin oleh peniaga.


Sertailah bersama kami dalam program 'REZEKI' melalui 'KECANTIKAN'

No comments :



Segala yang tercatat diatas adalah Hak Milik D'Village Spa N Beauty Academy